loading...
ورزشی، بسکتبال
غزل بازدید : 8 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

بیوگرافی مایکل جردن

17فوريه سالروز تولد مايكل جردن است. بسكتباليستي كه بسياري او را بزرگ‌ترين بازيكن تاريخ اين ورزش مي‌دانند. ورزشكاري كه در سراسر جهان الگوي تمامي بسكتباليست‌ها محسوب مي‌شود. ستاره‌اي كه دو بار با دنياي بسكتبال حرفه‌اي خداحافظي كرد، اما دوباره بازگشت و درخشيد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مايكل جردن در تاريخ 17 فوريه 1963 در بروكلين نيويورك چشم به جهان گشود. او يكي از پنج فرزند پدرش جيمز و مادرش دلوريس بود. مايكل چند سال بيشتر نداشت كه خانواده‌اش به ويلمينگتون در ايالت كاروليناي شمالي نقل مكان كردند.

 آغاز بسكتبال

مايكل از بچگي عاشق ورزش بود، ولي وقتي وارد دبيرستان شد، نتوانست به عضويت تيم بسكتبال مدرسه‌اش در آيد! اين موضوع باعث نشد كه او از كار و تلاش دست بكشد، بلكه بيشتر تمرين كرد و سال بعد موفق شد عضو تيم بسكتبال شود. مايكل پس از پايان دبيرستان، عضو تيم بسكتبال دانشگاه كاروليناي شمالي شد و تحت نظر "دين اسميت" به بازي پرداخت.

جردن در اولين سال حضورش در تيم دانشگاه كاروليناي شمالي به عنوان بهترين بازيكن تازه كار كنفرانس غرب برگزيده شد و در همان سال به همراه تيمش به مقام قهرماني كنفرانس غرب دست يافت. تيم دانشگاه كاروليناي شمالي موفق شد با جامپ شات جردن مقابل دانشگاه جورج تاون به برتري برسد و قهرمان رقابت‌هاي انجمن ملي ورزشكاران دانشگاهي شود. جردن در رقابت‌هاي كنفرانس غرب ليگ دانشگاهي عنوان امتيازآورترين بازيكن را به خود اختصاص داد و نشريه اسپورتينگ نيوز براي دو سال متوالي او را به عنوان بهترين بازيكن ليگ دانشگاهي انتخاب كرد. جردن پس از سه سال تيم دانشگاه كاروليناي شمالي را ترك كرد و به شيكاگو بولز در ليگ NBA پيوست.

وي پيش از حضور در شيكاگو بولز به عنوان يكي از اعضاي تيم ملي بسكتبال آمريكا در المپيك 1984 لس آنجلس شركت كرد و طلاي المپيك را به كارنامه افتخارات خود افزود.

سال‌هاي اوليه دوران حرفه‌اي

وقتي جردن به شيكاگو بولز پيوست، اين تيم روي دور باخت بود و در هر بازي خانگي اين تيم فقط حدود شش هزار تماشاگر به ورزشگاه مي‌رفت. جردن به سرعت اوضاع را تغيير داد. سبك خاص بازي او و روحيه جنگندگي اش باعث شد ياد و خاطره جوليوس اروينگ، ستاره دهه 1970 بسكتبال در ذهن هواداران و منتقدان زنده شود. پرش‌هاي بلند جردن و آويزان ماندن او از سبد بسكتبال تماشاگران را به هيجان مي‌آورد. وي در اولين سال حضورش در NBA به عنوان بهترين بازيكن تازه كار برگزيده شد و از آن مهم‌تر اين كه در تيم منتخب ستارگان ليگ هم قرار گرفت.

جردن پس از ويلت چمبرلين اولين بازيكني بود كه موفق شد در يك فصل سه هزار امتياز كسب كند. جردن روي بهبود ساير جنبه‌هاي بازي خود تمركز كرد و در سال 1988 به عنوان بهترين مدافع سال انتخاب شد . وي همچنين به عنوان با ارزش‌ترين بازيكن NBA برگزيده شد و اولين بازيكني بود كه هم بيشترين امتياز را كسب كرد و هم بيشترين توپ ربايي را داشت. وي در همين سال به عنوان با ارزش‌ترين بازيكن تيم منتخب ستارگان NBA هم شناخته شد.

جردن در اين مدت سه سال پياپي قهرمان NBA شده بود، سه بار به عنوان با ارزش‌ترين بازيكن فصل و سه بار به عنوان با ارزش ترين بازيكن پلي‌آف برگزيده شده بود، هفت بار پياپي امتياز آورترين بازيكن بود و در تمام سال‌هاي حضورش در ليگ در تيم منتخب ستارگان حضور داشت. وي در 9 فصل حضورش در شيكاگو بولز تبديل به امتيازآورترين بازيكن تاريخ اين تيم شد.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php


نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 144
  • بازدید کلی : 871